Prietenul… un al doilea eu… Prietenul acea persoana caruia ii destainui gandurile, sperantele, visele… ii impartasesti bucuriile, necazurile…cred ca ai experimentat si tu experienta „celui mai bun prieten”.

O ipoteza ce mi s-a confirmat acum cateva saptamani este faptul ca prietenii ti faci pana la varsta de 18 ani maxim 20. Pana la aceasta varsta se leaga legaturi stranse, bazate pe sentiment autentice, dupa aceasta varsta intervin fie  interesele, fie  contextele sociale. images

Uneori se pot intrezari razele unei prietenii sincere dupa 20 de a ni, dar sunt destul de slabe sansele. Am sa va spun si de ce. Noi oamenii mari,  poate e prea dur sa dau aceasta denumire, dar fie ca vrem fie ca nu suntem in procesul de a ajunge adulti si voluntar sau nu jucam acest rol , deci noi oamenii mari devenim reci, rezervati, independenti, distanti, lasam mai greu lumea din jur sa patrunda in universul nostru intim, oferim increderea la un pret foarte mare, uneori prea mare si nimeni nu e interesat sa o „cumpere”.

O prietenie autentica este bazata pe loialitate, respect, afectiune, incredere, sprijin reciproc, ascultare, empatie, etc etc. Lista poate continua… Si acum sa trecem la RECENSAMANT!

O intrebare simpla: Cati prieteni ai? Cati prieteni autentici ai? Cati au ramas langa tine? Cati sunt noi? Cati sunt plecati? Cu cati tii legatura? Cati se ridicca la nivelul asteptarilor tale? Pe cati ai dezamagit? Cati te-au dezamagit pe tine? Cati ai iertat? Peste cate greseli nu ai trecut peste?

imageees

Toate aceste intrebari te vor ajuta sa faci un recensamant sincer al oamenilor din viata ta. Eu am ajuns la un numar de 2, maxim 3. Poate exagerez, dar cam asa stam in situatia de fata. Ajungem sa ne numaram fiintele dragi pe degete. Si e trist

CAndva credeam cu tarie ca am o gasca, chiar doua. Nu stiam in care ma integrez mai bine, azi mi-am dat seama ca era ceva de context, conjunctura. Sa zicem interese comune. Dar cand lucrurile nu sunt autentice, veritabile totul se destrama si ajungeti sa a salutati pe strada, nimic mai mult. E comic si dramatic totodata. Poate traii omul fara prieteni? Poate trai omul fara oameni?

Omul este o fiinta sociala, creata pentru a traiprintre fiinte de o seama cu el.

imagees

Concluzia ar fi: AZI, MI-E SETE DE OAMENI! VOI PRIETENI UNDE SUNTETI?

ps: Daca ai multi prieteni esti norocos, fa tot ce iti sta in putinta sa ii pastrezi!🙂