Noi oamenii suntem puternici. Avem putere peste fiinta noastra…peste a celorlati uneori, avem puterea de a schimba lucruri, avem puterea sa iubim, sa uitam, sa uram, sa ne lasam condusi sau sa conducem…noi oamenii avem optiunea de a fii puternici, grozavi, avem puterea sa stralucim…singura ce sta in calea acestei puteri e…teama. Teama de esec. Teama de a nu gresi. Teama…

Ma uit in jur, si suprind prieteni buni..care se tem sa iubeasca, sa lupte…de teama ca au sa  „o dea in bara”..prieteni gata sa renunte pentru a nu strica ce au construit pana atunci…lasitate…frica…Privesc cu neputinta si vad fiinte dragi mie care se zbat in singuratate, care au nevoie de atentie, care cersesc iubirea de unde nu curge, care se adapa de la raul ce a secat demult…si tot de teama aceeasi prieteni dragi mie, aleg sa se izoleze…si asteapta sa vada daca…..daca oare pamantul , planeta va observa ca ei lipsesc…

In disperare le-am strigat cuvinte de incurajare si sfaturi…dar s-au lovit de perete si au cazut pe parchetul gol…ma uit si vad cata superficialitate in zambetele lor…..pana si bucuria e seaca….si eu am trecut pe drumul acela…

Cautam fericirea intr-un pahar cu bere…intr-un sarut..in vorbe si filozofii..in jocul iubirii…in lucruri simple, dar o pierdem in complicaciunea noastra, in incapacitatea noastra de a o accepta, in teama nebuna de rau…si totusi fericirea dureaza o clipa, ca de aceea se numeste fericire…dar daca ar dura o vesnicie? Daca ea, fericirea…nu ar fi efemera…am suporta-o oare? Nu…pentru ca…nu ar avea farmec.

„Teama cea mai mare nu este n-am fi destul de buni. Cel mai mult ne temem de faptul ca suntem mult prea puternici.

Nu ne infricoseaza intunericul, ci lumina noastra.

Ne punem intrebarea:”Si ma rog, cine sunt eu sa fiu stralucit, nemaipomenit, talentat si grozav?”

Si de ce n-am fii? Esti copilul lui Dumnezeu. Nu-i esti lumii de folos daca stai in umbra. Nu vei fii mai intelept daca, stand in umbra, ii faci pe oamenii din jurul tau sa se simta bine. Ne-am nascut sa aratam maretia lui Dumnezeu ce salasluieste in noi. Nu e doar in cativa dintre noi, ci in fiecare. Si pe masura ce stralucim, fara sa stim, ii lasam si pe ceilalti sa straluceasca.

O data ce ne eliberam de temerile noastre, prezenta noastra ii elibereaza si pe ceilalti.”

Nelson Mandela (1994)

„Nu-ti dori sa fii fost mai usor, ci tu sa fi fost mai bun” Jim Rohn

O farama de discurs ce vroiam de ceva vreme sa o impartasesc cu voi.