Voluntariatul….SĂ FII sau NU FII?

 

Diana-Andrada Zaharia

 

Dacă vrem să trăim într-o lume mai bună, trebuie să contribuim la crearea ei„. Mahatma Gandhi

 

 

Viitorul voluntariatului pare promiţător întrucât în data de 15 iulie 2008 Parlamentul European a adoptat o declaraţie prin care solicita Comisiei Europene declararea anului 2011 drept Anul European al Voluntariatului. Iniţiativa, coordonată de Centrul European de Voluntariat, doreşte să aducă voluntariatul in rândul priorităţilor de pe agenda europeană şi elaborarea unei politici coerente de încurajare şi sprijinire a dezvoltării voluntariatului, atât la nivelul UE, cât şi la nivelul statelor membre. În sprijinul iniţiativei vin datele existente la nivel european, potrivit cărora 3 din 10 europeni sunt voluntari şi 80% din populaţia UE consideră implicarea activă în viaţa socială drept crucială pentru democraţie.

 

AIESEC Tîrgu Mureş susţine cu tărie şi se comportă conform acestei idei şi încearcă tocmai prin proiectul ”Dezvoltare Durabilă pentru comunitate! Reuşim împreună!”(15 iulie-15 septembrie) să aibă un impact pozitiv în societate, să contribuie la dezvoltarea ONG-urilor atât din Tîrgu Mureş cât şi din Cluj-Napoca şi Sibiu.

Totodată scopul final al acestui proiect este schimbarea mentalităţii tinerilor privind voluntariatul, încurajarea acestora în a se implica în astfel de acţiuni.

    

Cei mai mulţi dintre studenţi se plâng că nu învaţă decât aspecte teoretice în facultate.Alţii işi pun mereu întrebarea ”Oare cum este mai bine să procedez pentru viitorul meu? Să răspund prezent la toate cursurile şi seminariile sau să fac tot posibilul să-mi găsesc un job care să-mi ofere acei minim de ani de experienţă care să-mi deschidă uşa spre marile companii?”

Există însă o alternativă care iţi permite în acelaşi timp să fii prezent la facultate şi să şi acumulezi experienţă practică, atât de necesară în orice domeniu: să devii voluntar sau cum spune dicţionarul să prestezi ”o activitate desfăşurată din proprie iniţiativă, de orice persoană fizică, în folosul altora, fără a primi o contraprestaţie materială”.

 

De ce să devin voluntar?

Răspunsurile la această întrebare sunt numeroase. În afara faptului că ai un impact pozitiv în societate, aduci un zâmbet pe faţa unui copil sau unui om în vârstă, implicarea în acţiuni de voluntariat iţi pot aduce numeroase beneficii atât pe plan personal cât şi profesional.

  • § Intri în contact cu diferite medii şi cu diverşi oameni
  • § Ai un sentiment de împlinire şi realizare personală
  • § Aduci o schimbare în comunitatea în care trăieşti, oricât de mic ţi-ar părea la o primă vedere impactul acţiunilor tale
  • § Satisfacţia de a ieşi din rutina zilnică
  • § Înveţi lucruri noi şi îţi formezi deprinderi utile
  • § Îţi faci noi prieteni
  • § Înţelegi problemele comunitătii în care trăieşti, ai o viziune mai clară asupra rolului tău, asupra viitoarei cariere
  • § Şi nu în ultimul rând te distrezi, toate acesteanecesitând doar putină voinţă, căteva ore libere, entuziasmşi bineînţeles dorinţa de a contribui personal la o lume mai bună!

De ce să devin voluntar în AIESEC?

Sunt numeroase motive să te alături celei mai mari reţele de tineri din lume, fiindcă

prin AIESEC ai ocazia să:

  • ü Dobândeşti cunoştinţe atât teoretice dar mai ales practice
  • ü Lucrezi într-o echipă cu ceilalti membrii ai organizaţiei sau să conduci o asemenea echipă
  • ü Iţi faci prieteni noi şi nu doar din Tîrgu Mures ci din toată lumea fiindcă AIESEC este prezentă în peste 100 de tări
  • ü Ai parte de numeroase team-buildinguri şi traininguri pe teme diverse( Time management, Public speaking) care te vor ajuta în viitoarea ta carieră
  • ü Dobândeşti abilităţi de comunicare, leadership, spirit de echipă
  • ü Cunoşti culturi noi, interacţionezi cu voluntari din toate colţurile lumii
  • ü Faci ca anii de studenţie să fie ani cu totul speciali şi de neuitat

 

AIESEC este organizaţia care creează o punte de comunicare între studenţi şi companii, în urma acestor experienţe câştigi experienţă practică, ai oportunitatea să te pregăteşti pentru mediul corporatist şi totodată să incerci programul EXCHANGE astfel încât visul tău de a lucra într-o ţară străină, fără nici o temere poate deveni realitate.

 

”Voluntariatul-o parte din viaţa mea”

În continuare câţiva voluntari vorbesc despre experienţa lor de voluntari, despre o parte importantă a vieţii lor, care i-a ajutat enorm:

 

ERIKA CSIKI, Preşedinte AIESEC TÎRGU MUREŞ

Sunt voluntară de aproape 2 ani în AIESEC Tîrgu Mureş.

Este organizaţia în care mă regăsesc şi îmi face plăcere să mă implic. Nu m-am angajat la o companie, pentru a mă putea dedica în totalitate activităţii în AIESEC. Consider că în cursul anilor de facultate este timpul să acumulez cât mai multe cunoştinţe, abilităţi interpersonale, experienţă personală şi profesională, care să mă ajute ulterior în cariera mea. Prin voluntariatul în AIESEC ofer şi câştig foarte multe în acelaşi timp.

 

 

Agnieszka Kowalska, Polonia- 23 ani, voluntar la ONG-ul IEESR
Am intrat în AIESEC în 2005, deci sunt în al 3-lea an de voluntariat. Findcă la fel ca în orice altă activitate ai de câştigat în funcţie de cât de mult te implici, pot spune că am o vastă experienţă in AIESEC. Am avut numeroase poziţii de leadership, vice-preşedinte pe departamentul de Marketing, coordonator al departamentului de resurse umane si numeroase alte poziţii în cadrul proiectelor şi conferintelor pe care AIESEC Polonia le-a desfăşurat. Astfel am avut ocazia unică să imi dezvolt abilităţile de conducere, de muncă în echipă care imi vor fi utile în viitoarea mea carieră.

 

ANCA BUMBAC, voluntar Integro

Sunt voluntar la Integro de peste 3 ani şi mărturisesc că Integro a jucat un rol foarte important în viaţa mea, a fost acea rază de soare care mi-a umplut zilele reci şi ploioase.

Munca voluntară este mai mult decât ceva caritabil…Pe mine m-a schimbat….am început să privesc altfel lucrurile..oamenii din jur…am încetat să mai judec după aparenţă..am învăţat să mă bucur bucurându-i pe ceilalţi…şi sentimental acest lucru iţi umple inima.

Să lucrezi cu oameni e destul de dificil, noi am lucrat şi cu copii din Valea Rece…sună, poate pentru unii din voi ingrozitor, dar ţin să spun că cele mai îngrozitoare lucruri sunt doar condiţiile în care trăiesc, educaţia pe care nu o primesc, faptul că trăiesc de pe o zi pe cealalta luptându-se cu sărăcia…atât este de îngrozitor în Valea Rece…

Cu timpul am învăţat că unele lucruri nu le pot schimba doar eu şi m-am liniştit..dar nu am renuntat..nu am renuntat cred că atât eu , cât şi voi..putem construi o lume diferită.

 

Părerile acestor voluntari duc la ideea că merită cu siguranţă să încerci această experienţă unică, să fii voluntar. Tu ce crezi?Noi, oamenii, avem puterea de a schimba lumea”?
Pentru mai multe informaţii accesaţi site-ul www.aiesecms.ro/dd.